July 30, 2010

sesaat sebelum semuanya berakhir.

Direktorat dimana 2 bulan saya menghabiskan waktu sebagai mahasiswi kantoran

beberapa sudut ruangan

daaaannn ini diiaaaa tempat saya menghabiskan sebagian besar waktu saya 


kebayang kaan betapa sakitnya mata dan bosannya pikiran ketika 5 hari dalam seminggu selama 2 bulan harus dilewatkan selalu seperti ini!


hoaahhhmmm. 
akhirnyaaaaaa hari-hari membosankan ini berakhir jugaaa!!!

July 29, 2010

I’m not looking to fall in love. I’m not even necessarily looking for a boyfriend right now. All I really want is to find a nice, good guy I can text late at night, joke around with, and be stupid with. Someone I can easily talk to, someone I can be my total self around and not mind at all. A guy I can waste the days with, laugh with, and have fun with. Someone who’s not perfect, but understands me, you know? Is that really too much to ask for?
  (via Tumblr)

July 25, 2010

I miss the time when I was living life irrepressibly to anything but finding who I really am and what I really want.
the more you think, the more you will get confused. and eventually, you will just stuck on your mind and getting lost by the question about the best path you should followed, to take you to the final destination punctually.

July 17, 2010

malam ini beda bangeeett sama kemaren malam. entah ya, padahal malam ini enggak gw rencanakan apapun. bahkan mungkin hari ini pun gw enggak berharap bakalan banyak yang datang kerja bakti. karena gw udah capek berharap akan rencana gw. gw enggak pengen kecewa karena kebodohan gw sendiri yang berharap semua akan sempurna sesuai dengan rencana yang ada di pikiran gw.
dan memang terkadang sesuatu yang direncanakan itu enggak selalu lebih baik dari sesuatu yang enggak direncanakan. 
contohnya aja ya, semalam itu gw berharap bisa lepas kangen sama sahabat-sahabat gw yang udah hampir 2 bulan enggak ketemu. tapi nyatanya? yang ada gw malah kecewa dan sedih banget karena harapan gw untuk haha hihi bersama sahabat-sahabat gw enggak sepenuhnya tercapai. tapi Allah memang selalu memberi gw kebahagiaan dibalik kesedihan gw, karena hari ini gw senaaaangg, selain karena pas kerjabakti banyak yang datang *lumayanlaah lebih dari 20 orang yang datang! :) * daaann puncak kesenangan gw adalah akhirnya gw bisa ngobrol-ngobrol sama sahabat-sahabat gw! aahhh emang deh yaa, enggak ada yang lebih menyenangkan dari saat  lo ketemu sama orang - orang terdekat dalam hidup lo setelah sekian lama lo enggak ketemu. ini selalu gw rasakan saat gw ketemu sama keluarga,  sahabat dan teman-teman dekat gw setelah udah lama enggak ketemu. darisitu lo baru menyadari betapa berharganya mereka di dalam hidup lo :D


P.S: seneng banget akhirnya bisa ngobrol bareng kalian, Koooooookoooooom, Saaaaarrrrrrrriiiiii! :))

July 12, 2010

cardigan : Monday to Sunday (local brand). statement necklace : SVS (local designer)
bag : Pasar Senen, Jakarta. jeans : tailor made
statement shoes : In Her Shoes (local brand)
sunglass : Forever 21. maroon vest : Esprit
 shawl :Uniqlo. bag : Vietnamese handmade
shoes :Crocs . umbrella : made in Japan

July 09, 2010

jangan terlalu terobsesi jadi lebih baik, soalnya kalo kita engga sebaik apa yang kita harapkan, kita bakalan kecewa nantinya. karena sebenarnya, balik lagi kalau manusia itu enggak akan sempurna
Bella Istiqamah Hazairin

another beautiful weekend :)

At first, it was messed up and out of our plan. no circus, no driver. everything that we planned before was really going to be worse. but, the show must go on, huh? By the end of the day, we had so much fun together. Thanks to our friendly Mr.Sunny who came with us together all day, the crowd in Kota Tua, and also you, girls, my best friends forever. thanks a lot to brighten up my lonely weekend ;D





 

 



It seems like I was really enjoy riding the Sepeda Ontel. well, I absolutely was! just in a few minutes, though ;)

The coolest old school cafe in this whole city!


Well, believe me, it is worth it to spend your weekend to enjoy the cozy atmosphere in this Old Batavia instead do a window shopping at one mall to the others.   

July 05, 2010

I believe that everything happens for a reason : people change so that you can learn to let go; things go wrong so that you appreciate them when they're right; you believe lies so you eventually trust no one but yourself; and sometimes, good things fall apart so better things can fall together.
Marilyn Monroe

July 02, 2010

truly best friends do not always there beside you. but they will surely come by the time you need them, to make your sadness disappearing through their warmly attention and kindness inside their hearts